torsdag den 8. juli 2010

Konfirmationstid...

Konfirmation - gaver - kager - god mad - dejlig stemning...

Ja igen er jeg lidt sent på den med min kage opdatering, hvilke betyder at konfirmationskager bliver vist først i sommerferien hvor studenter har fået deres huer, solen har skinnet i mange dage og folk vil hellere på stranden end at sidde og læse min blog... :0)

Denne kage skulle matche med de invitationer og bordkort som jeg var med til at lave... Jeg har desværre ikke lige billeder af kortet på min pc men farverne var holdt til lys beige, gylden, krone og al de andet feminin... Kagen skulle være til 50 personer så vi (læs: min kærste og jeg) endte med at lave 3 kager med forskellige motiver på hvor der var en rød tråd i mellem dem...
Min kæreste skal have meget stor credit for hans hjælp, da kagen tog rigtig lang tid at lave, fordi jeg valgte at lave mandelbunde med appelsin-passionsfrugt creme og chokolade genache.
Mandlerne skulle renses, appelsinerne skulle presses, passionsfrugterne skulle også presses og det blev ikke til mere end 2dl ud af 25 passionsfrugter, tålmodighed var vist kode-ordet i dette projekt... Og smagen... mmmm det var virkelig lækkert!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar