tirsdag den 28. juli 2009

Min første kage...







Der var en dag jeg havde virkelig lyst til at lave kage... Men ikke bare en kage... Det skulle være en flot kage... Jeg var den flittig bruger af internettet helt op til dagen før jeg lavede kagen, for at finde tips og tricks til hvordan jeg bedst mulig kunne lave overtræk osv.
Jeg lærte et nyt ord, det var "Fondant". Problemet var bare at jeg kunne se den på nettet, men kunne simpelthen ikke finde den IRL. Så det endte med at være den almindelig ("kedelige") marcipan overtræk...

Kagen har en højde på 13,5cm med almindelig lagkagebund, chokolade genache og lime mousse overtrukket med marcipan overtræk, lyserøde marcipan blomster og grønne marcipan blade...

Min allerførste kage og det var vellykket....ydover en lille ting... HUSBLAS! Den er jeg ikke særlige gode venner med og jeg synes ikke at den smelter lige efter bogen... (Må lige sige at jeg har fundet ud af hvad jeg gjorde forkert... Jeg havde kun lagt den i kold vand så den smeltede selvfølgelig ikke) :0S Sådan kan det gå...

Ha' en fantastisk dag,
Kage Deluxe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar